اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم مطرح کردند؛


تبیین اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در انتخابات و معیارهای فرد اصلح/

حضور پرشور مردم موجب مصونیت کشور و کاهش طمع بیگانگان می‌شود/

به هیچ دلیلی نباید از قانون تخطی کرد 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با توصیه به آحاد ملت بخصوص جوانان برای بهره گیری از ظرفیت عمیق و انسان ساز ماه معطر رجب، انتخابات 24 خرداد را آزمون افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران دانستند و با تبیین «اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در این انتخابات» تأكید كردند: مردم برای تحقق اهداف خود و ناكام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از میان نامزدهایی كه شورای نگهبان براساس معیارهای قانون معرفی می كند، انسانی شایسته، وارسته، مؤمن، انقلابی، «اهل استقامت و عزم و ایستادگی» و برخوردار از همت جهادی را انتخاب كنند كه بتواند بهتر از دیگر نامزدها، بار سنگین عزت و پیشرفت كشور را به دوش بكشد و به جلو ببرد.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 1:47 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

باصدور پیامی؛

 
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت عالم جلیل‌القدر، مرحوم آیة‌الله حاج عزالدین حسینی زنجانی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم جلیل‌القدر مرحوم آیة‌الله آقای حاج‌آقا عزالدین حسینی زنجانیرضوان الله تعالی علیه را به عموم ارادتمندان ایشان در مشهد و زنجان و به علمای اعلام و حوزه‌های علمیه و بطور ویژه به آقازادگان محترم و بیت مكرّم ایشان تسلیت میگویم. این بزرگوار كه از عالمان برجسته و ذیفنون به شمار میرفتند، از زنجان و نیز دوران اقامت طولانی در مشهد مقدس، كانون توجّه فرزانگان و اصحاب اندیشه و هنر نیز قرار داشتند و محفل گرم هدایت و افاده‌ی ایشان محل حضور طبقات گوناگون بود. خداوند متعال بر علوّ درجات این عالم جلیل بیفزاید و بازماندگان را مشمول اجر و فضل خود قرار دهد.
سیّدعلی خامنه‌ای
۲۴ اردیبهشت ۹۲

در ادامه می توانید تصاویر دیدار آیت الله زنجانی با رهبر معظم انقلاب را مشاهده نمایید.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 18:38 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

 

به چه کسانی رای ندهیم؟ 

 

در این جلسه که با سخنرانی دكتر حسن رحيم پور ازغدی در اردیبهشت 1392 برگزار شده است .موضوع آن در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و با عنوان : رقابت برای...؟ (به چه کسانی رای ندهیم؟)، سلسله نشست های" اندیشه سیاسی شیعه"-دانشگاه صنعتي شریف تهران.

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 11 مگابايت | فرمت mp3

 زمان : 00:48:35

 دانلود - Direct Download Link

 

توصیه می شود که این سخنرانی را حتما دانلود بفرمایید

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 10:37 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران دفاتر ادبیات مقاومت و ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری:


ادبیات مقاومت و انقلاب اسلامی کشور را از ادبیات وارداتی بی‌نیاز کرد/

تبیین ظرفیت معرفتی بر آمده از انقلاب در مقابل اراده جریان‌های معاند 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندركاران دفاتر ادبیات و هنر مقاومت و ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری، ایجاد یك حركت عظیم، الهام بخش و برانگیزاننده در زمینه ادبیات مقاومت و انقلاب اسلامی و همچنین جلوگیری از به ثمر نشستن خواست برخی جریان های معاند انقلاب اسلامی در جهت انزوای مفاهیم و حقایق انقلاب اسلامی را دو ویژگی مهم و شاخص در فعالیت های حوزه هنری خواندند و تأكید كردند: این حركت پیشرو و موثر، كشور را از ادبیات وارداتی بی نیاز كرد.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ سه شنبه 24 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 10:22 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

پیام تسلیت در پی درگذشت آقای مرتضائی فر

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت مرحوم مغفور آقای حاج محمود مرتضائی‌فر را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسمه تعالی
درگذشت مرحوم مغفور آقای حاج محمود مرتضائی‌فر را كه از یاران صمیمی انقلاب و خدمتگزار با وفای نماز جمعه‌ی تهران بودند به بازماندگان و دوستان ایشان تسلیت میگویم و رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم مسئلت میكنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۲ اردیبهشت ۹۲
 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 9:12 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

 

در ادمه می توانید اعمال ماه رجب را مشاهده نمایید

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 3:9 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 رهبر معظم انقلاب در دیدار دو و نیم ساعته با بانوان فرهیخته حوزوی و دانشگاهی:


لزوم طرح گفتمان اسلامی در مورد زن بصورت تهاجمی و طلبکارانه/

اگر فرهنگ احترام به زنان نهادینه شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد

 

 

در آستانه ماه مبارك رجب، صدها نفر از بانوان برجسته و فعال در بخشهای دانشگاهی، حوزوی، مسائل خانواده و زنان، دستگاههای اجرایی، فعالیتهای قرآنی، رسانه و سازمانهای مردم نهاد،به مدت دو ساعت و نیم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار كردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تأكید بر لزوم طرح گفتمان اسلامی در مورد زن بصورت تهاجمی و طلبكارانه در عرصه بین المللی، «تقویت نهاد خانواده» و «احترام و تكریم زن در محیط خانه» را دو نیاز مهم و فوری جامعه دانستند و خاطرنشان كردند: زنان فعال و كارآمد در جبهه انقلاب اسلامی باید حضور خود را در صحنه دفاع از انقلاب نمایان تر و پررنگ تر كنند.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 17:11 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور:

ضرورت اجرای سند تحول در آموزش و پروش با تدبر و بدور از شتابزدگی/

ادامه مسیر پرشتاب پیشرفت نیازمند حرکت جهشی و خلق حماسه است 

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر كشور، آموزش و پرورش را یك دستگاه بسیار مهم و اساسی و زیر ساخت اصلی برای شكل گیری جامعه ای پیشرفته و برخوردار از خصلت های والای انسانی و سبك زندگی اسلامی دانستند و تأكید كردند: ادامه مسیر پرشتاب پیشرفت كشور در ابعاد مختلف نیازمند حركت جهشی و خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است و آموزش و پرورش در این عرصه قطعاً نقش آفرین است.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 21:8 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا:

محکومیت تعرض به قبر صحابی جلیل القدر حجر بن عدی/

دست اندرکاران انتخابات باید با امانت داری کامل فقط براساس مرّ قانون عمل کنند/

رئیس‌جمهور آینده باید مردمی، کاری، مقاوم، ارزشی، پایبند به قانون و با تدبیر باشد 

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندركاران «انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا»، حضور پرشور و عمومی مردم در انتخابات 24 خرداد را مصونیت بخش و تضمین كننده استمرار و پیشرفت كشور خواندند و بر پایبندی نهادهای نظارتی، مجریان و داوطلبان بر رعایت دقیق قانون در همه مراحل تأكید كردند.
ایشان همچنین با اشاره به حادثه تلخ و غمبار اهانت به مزار صحابی جلیل القدر حُجر بن عَدی تأكید كردند: مسلمانان بویژه نخبگان و بزرگان علمی، سیاسی و دینی جهان اسلام باید وظیفه خود را در مقابل این تفكر پلید انجام دهند و مانع از گسترش آتش فتنه شوند.
رهبر انقلاب انتخابات را «امانت بزرگ و ارزشمند ملی و اسلامی» برشمردند و افزودند: شورای نگهبان، مجموعه های نظارتی و اجرایی و دستگاههای حفظ فضای امن و سالم انتخاباتی، امانت دار این امانت بزرگ هستند و كارهای مهم، با ارزش و ماندگاری را بر عهده دارند.

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 17:53 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

 

محکوم می کنیم جنایت یزیدیان زمان؛به قبر مطهر جناب حُجربن عَدی

و عرض تسلیت داریم به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج)

و عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 1:10 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 آیت‌الله جوادی آملی:

یكی از مراجع تقلید با بیان اینكه اهل سنت مدیون اهل بیت(ع) هستند گفت:

شرف و حیثیت و كرامت اهل سنت از كربلا و حجر بن عدی‌هاست.

 

 

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی امروز یكشنبه در درس خارج فقه خود كه در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد با محكوم كردن اهانت به قبر حجر بن عدی اظهار كرد: این نكته را همه برادران اهل سنت بدانند كه هر چند عده‌ای، قبور ائمه بقیع را ویران كردند اما اینها هرگز نتوانستند نور ذوات قدسی چهار امام معصوم(ع) را خاموش كنند.

وی تاكید كرد: حجر بن عدی هم پیرو همان ذوات قدسی و شاگرد همان چهار امام معصوم(ع) است.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینكه حیات و كیان برادران اهل سنت به بركت اهل بیت(ع) است اظهار كرد: برادران اهل سنت اینها را خوب گوش دهند، بعد بررسی كنند و بدانند كه مدیون اهل بیت(ع) هستند. همه ما جریان كربلا و رجزخوانی‌های پلیدانه امویان را شنیدیم؛ آنها كه نیامدند با شیعیان بجنگند، بلكه به جنگ قرآن و اسلام آمده بودند و حسین بن علی(ع) غدیر را زنده كرد و شما در پناه غدیر، سقیفه را به پا كردید. شرم هم چیز خوبی است. اگر كربلا نبود سقیفه هم نبود.

آیت‌الله جوادی آملی تاكید كرد: خجالت بكشید. حرفی غیر از این دارید كه اولی و دومی و سومی را ابی عبدالله (ع) زنده كرد. كمی فكر كنید. شرف و حیثیت و كرامت شما به وسیله كربلا و همین حجر بن عدی‌هاست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینكه اگر غدیر و مفاخر شیعه از دست برود، در كنارش سقیفه هم از دست می‌رود اظهار كرد: سقیفه لرزان است و شما مدیون كربلا هستید.

آیت‌الله جوادی آملی به تاثیر قرآن و عترت در طول تاریخ و نهضت‌های اسلامی اشاره كرد و افزود: الان هم خاورمیانه را قرآن و عترت حفظ كرده است، یعنی امام و شاگردانش و مراجع قیام كردند.

وی تاكید كرد: بختیار برای حمایت از قانون اساسی كه رژیم سلطنتی آن را امضا كند، راهپیمایی 400 هزار نفری را از میدان امام حسین(ع) تهران تا میدان انقلاب راه اندازی كرد. آنها خیال كردند با 400 هزار نفر مشكلشان حل می‌شود اما وقتی تاسوعا و عاشورا و 28 صفر شد میلیون‌ها نفر از مردم وارد خیابان‌ها شدند و كار رژیم یكسره شد.

به گفته این استاد حوزه، در دوران دفاع مقدس هم در خاكریزهای اول و دوم، یك نوار مرز پرگهر یا یك پرچم سه رنگ نبود، هر چه بود یا حسین یا حسین، كربلا كربلا، یا زهرا یا زهرا و... بود.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینكه الان نام امام در مصر، تونس، عربستان، یمن، قطر، بحرین و... برده می‌شود، تاكید كرد: اگر الان نفس تازه می‌كشید و اگر گذشتگان شما نفس تازه می‌كشیدند به بركت اهل بیت(ع) است. شما هم خواب بودید كه یك بیداری شما را بیدار كرد.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: كسی كه امروز اسلحه را به دست القاعده و طالبان داد فردا همان اسلحه را علیه شماها به كار می‌برد.

این مرجع تقلید به همزیستی مسالمت‌آمیز شیعیان و اهل سنت در ایران اشاره كرد و گفت: سالیان متمادی بردران اهل سنت و شیعه در ایران زندگی می‌كنند و در دفاع مقدس هر دو برای حفظ اصل اسلام شهید شدند؛ اگر گوشه‌ای از این مفاخر آسیب ببیند به خود شما بر می‌گردد.

وی افزود: آمریكا اصولا یك ملت وحشی است كه وحشی‌تر از اینها وجود ندارد؛ اینها دو جنگ خانمان سوز جهانی اول و دوم را راه اندازی كردند و بیش از 70 میلیون نفر را خاك كردند. الان هم كه دم از دموكراسی می‌زنند دست آنها روی ماشه بمب اتم است و اگر جنگ شود 70 میلیون كشته می‌شود 700 میلیون.

به گفته آیت‌الله جوادی آملی، كسانی كه به دنبال تخریب قبور ائمه و اماكن مقدسه هستند جزو اهل سنت واقعی نیستند؛ آنها اگر نظر تسنن دارند باید بدانند كه سقیفه آنها به بركت غدیر است.

این مرجع تقلید به تلاش بزرگان شیعه از جمله امام راحل و مقام معظم رهبری برای تقریب مذاهب و جلوگیری از وقوع جنگ فرقه‌ای بین شیعه و سنی اشاره كرد و افزود:

 

بزرگان شیعه ضمن محكوم كردن این گونه

 

جنایت‌ها و عرض تسلیت به محضر

 

امام زمان(عج)، سراسر جهان اسلام را

 

به صبر و خویشتن داری راهنمایی كردند

 

كه مبادا اثر متقابل انجام دهند تا بهانه‌ای

 

دست دشمنان باشد.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 23:39 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 حُجربن عَدی كه بود و چگونه فرزندش را قربانی امیرمومنان(ع) كرد؟

حجر از صحابی مخلص و با وفای رسول 

 

خدا(ص) بود و پس از رحلت ایشان پیوسته در

 

كنار علی(ع) و از یاران خاص و علاقه‌مندان

 

وفادار امیرمؤمنان بشمار می‌رفت، بنابراین

 

علاقه او به علی(ع) و جاذبه علی در دل او،

 

مثل سایر علاقه‌ها و مانند سایر جاذبه‌ها نبود،

 

بلكه این پیوند و كشش و رای همه محبت‌ها و

 

پیوندها و عادی بود.

 

 

در منابع تاریخی حادثه و واقعه‌ای در ارتباط با این شخصیت برجسته ذكر

شده است كه نشان از عمق اعتقاد راسخ و خلل ناپذیر او و علاقه و محبتش به امامت مولای متقیان امام علی(ع) است.

نقل شده زمانی كه حُجربن عَدی را برای قتل بردند از او پرسیدند آیا اول خودت را بكشیم یا فرزندت را؟ حجر به قاتل خود گفت: اگر سرِ آن داری كه فرزندم را بكشی او را پیش از من گردن بزن! جلّاد فرزند را گردن زد. به حجر گفتند چرا در داغ فرزندت شتاب كردی؟. گفت: بیم آن داشتم كه چون او برق شمشیر را بر گردن من ببیند،بهراسد و دست از ولایت علی(ع) بردارد و آن‏گاه میان من و او در اقامتگاه جاوید كه خداوند صابران را به آن وعده فرموده جدایی افتد1'
.

نگاهی به زندگانی حجربن عدی

درباره زندگانی و نحوه تشرف حجر به دین مبین اسلام و ویژگی‌های او چنین نوشته‌اند كه: در نوجوانی همراه برادرش «هانی بن عدی» به حضور پیامبر اسلام (ص) شرفیاب شد و به آئین اسلام گروید2'.

گوهر شخصیت او در پرتو اسلام درخشندگی یافت و وجود او كه كانون مشتعل استعدادها و شایستگی‌های شگرف بود، نضج و تكامل یافت و به حدی رسید كه تاریخ نگاران درباره او می‌نویسند:« او با اینكه در زمان پیامبر از نظر سن و سال جوان بود، از یاران با فضیلت و عالیقدر آن حضرت بشمار می‌رفت3'. او از دوران حیات پیامبر چیزی درك نكرد و پس از اندك زمانی كه از مسلمانی او می‌گذشت،پیامبر از دنیا رفت، به همین جهت تاریخ، مشخصات بیشتری از كوشش‌ها و مجاهدت‌های حجر را در زمان حیات پیامبر اسلام ثبت نكرده است و در جنگ‌های زمان آن حضرت نیز اسم او به چشم نمی‌خورد، ولی در فتح شام یكی از سربازان فاتح بود و او بود كه «مرج عذرا» را فتح كرد و نیز در جنگ «قادسیه» شركت داشت.


حجر مرد هدف و عقیده و شیفته امامت

حجر مرد هدف و عقیده بود، او به مردان حق و فضیلت عشق می‌ورزید، او هنگام مرگ « ابوذر» در « ربذه» همراه « اشتر» بر بالین او حاضر شد، آری مردان خدا از همرزمان خود، چنین یاد می‌كنند! حجر، پس از رحلت پیامبر(ص) پیوسته در كنار علی بود و از یاران خاص و علاقه‌مندان وفادار امیرمؤمنان بشمار می‌رفت، لیكن علاقه او به علی(ع) و جاذبه علی در دل او، مثل سایر علاقه‌ها و مانند سایر جاذبه‌ها نبود، بلكه این پیوند و كشش، و رای همه پیوندها و كشش‌های عادی بود.

حجر كه شیفته حق و عدالت و تشنه فضیلت و مردانگی و پیرو راستین اسلام بود، همه اینها را در وجود علی می‌دید، و علی كه در زمان خلافت كوتاه مدتش برای استقرار حكومت عادلانه اسلامی نیازمند مردان وارسته و مبارز و حق طلب بود، حجر را عنصری شایسته برای این هدف می‌دید، به همین دلیل حجر در اخلاص و فداكاری در راه علی به حدی رسیده بود كه در میان یاران علی (ع) نمونه بود.

او در هر سه جنگی كه در مدت خلافت امیرمؤمنان (ع) پیش آمد، یعنی جنگ صفین، نهروان، و جمل، در ركاب آن حضرت شمشیر می‌زد! او در جنگ صفین فرماندهی قبیله خود «كنده» و در جنگ نهروان فرماندهی جناح چپ سپاه علی (ع) را به عهده داشت.

حجر در راه علی و برای سركوبی دشمنان داخلی اسلام، همه خطرها را به جان می‌خرید و از هیچ گونه فداكاری دریغ نمی‌ورزید. او پیش از شروع جنگ صفین، روزی پشتیبانی خود را از امیرمؤمنان چنین اعلام كرد: ما، زاده جنگ و فرزندان شمشیریم، می‌دانیم جنگ را از كجا باید شروع كرد و چگونه از آن بهره برداری نمود، ما با جنگ بزرگ شده و آن را آزموده و خوب شناخته‌ایم. ما، دارای یاران نیك، خویشان و عشیره فراوان، رأی آزموده، و نیروی پسندیده‌ای هستیم، اینك اختیار ما در دست توست، اگر به شرق یا غرب جهان بروی، در ركاب تو هستیم و هر چه دستور بدهی اطاعت می‌كنیم.

علی (ع) پرسید: آیا همه افراد قبیله‌ات همین رأی را دارند؟ عرض كرد: من جز نیكی از آنان ندیده‌ام، و اینك از طرف همه آنان دست وفاداری و پیروی به سوی شما دراز می‌كنم. امیرمؤمنان (ع) از این ابراز وفاداری خوشحال شد و درباره او دعا كرد.

 ما نبش قبر «حُجر بن عَدی» از صحابی پیامبر(ص)

 

 و امیرالمومنین علی‏(ع) را محکوم می کنیم.

 

در ادامه می توانید مختصری از زندگینامه حُجر را مشاهده نمایید.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 23:15 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 صبح امروز انجام شد؛


بازديد 2 و نیم ساعته رهبر انقلاب از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران بازدید كردند.
در این بازدید دو و نیم ساعته كه آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رهبر معظم انقلاب را همراهی می‌كرد، غرفه‌داران و برخی ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی در خصوص تازه‌های نشر و فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه چاپ كتاب بیان كردند.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 15:5 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 رهبر انقلاب در دیدار جمعی از شاعران و ذاکران اهل بیت(ع) بمناسبت روز ولادت حضرت زهرا(س):

اختلاف افکنی و تحریک عصبیت های مذهبی، مصداق بارز ضایع کردن فرصت شعر و ستایشگری/

خانه‌داری و فرزندآوری مجاهدتی بزرگ و هنر زنانه است 

 

در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوی برگزیده دو عالم حضرت صدیقه كبری سلام الله علیها و فرزند برومندش امام خمینی كبیر (ره)، فضای حسینیه امام خمینی (ره) مملو از عطر دل انگیز فضائل و مناقب فاطمی شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار كه با حضور جمعی از شاعران و ذاكرین اهل بیت علیهم السلام برپا شد با تبریك روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت این روز با تولد امام خمینی(ره)، مدیحه سرایی را شیوه ای هنرمندانه برای معرفت افزایی، امید آفرینی و جوشاندن عواطف در دلهای مردم دانستند و با انتقاد از نگاه غرب به مسأله ی زن تأكید كردند: نگاه اسلام و قرآن به حقوق اجتماعی و فردی زن و مرد، منطقی ترین، متین ترین و عملی ترین نگاه است.

 

می توانید بیانات این دیدار را دانلود نمایید:

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 19:5 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

رهبر معظم انقلاب سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش

کشور را ابلاغ کردند 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یك اصل 110 قانون اساسی سیاستهای كلی"ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش كشور" را كه پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ كردند.
متن سیاستهای كلی " ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش كشور " كه به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به شرح زیر است:

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 18:31 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

مرور سریع بيانات در اجلاس بين‌المللى علما و بيدارى اسلامى‌‌

در مرور سریع این بیانات می‌خوانید:
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif موضوعات اصلی مطرح شده در بیانات
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif جملات طلایی بیانات
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif پیشنهاد بیانات یا پیام های مرتبط با موضوعات اصلی برای مطالعه بیشتر
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif واژگان كلیدی مطرح شده در بیانات
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif جزئیات تكمیلی قابل توجه در متن بیانات
«مرور سریع» در قالب‌های pdf (از اینجا) و  word (از اینجا) در دسترس كاربران است.

در ادامه می توانید بیانات رهبر معظم انقلاب در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی مشاهده نمایید.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 16:51 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در اجلاس جهانی علما و بيداري اسلامي؛


بیداری اسلامی اگر سالم بماند قادر به رقم زدن تمدن ‌اسلامی خواهد بود/

توطئه غرب برای تبدیل کردن بیداری اسلامی به معارضه‌های خونین قومی و مذهبی/

مسئله فلسطین محکی برای نهضتهای بیداری اسلامی

اجلاس علما و بيداری اسلامی با حضور صدها نفر از علما، انديشمندان، نخبگان و روحانيون برجسته جهان اسلام و با سخنان آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آغاز بكار كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در سخنان مهمی در اين اجلاس ضمن آسيب شناسی نهضت های بيداری اسلامی در شمال آفريقا و منطقه از پنج منظرِ لزومِ"حفظ مرجعيت پايگاههای دينی"، "ترسيم هدف بلند مدت"، "پرهيز از تجربه تلخ دل خوش كردن به وعده های غرب"، "هوشياری در قبال توطئه ايجاد درگيری خونين فرقه ای، مذهبی و قومی" و "فراموش نكردن موضوع فلسطين بعنوان شاخص اساسی و محك نهضت ها"، تاكيد كردند: "ايستادگی بر سر اصول اسلامی" و "حضور مردم در صحنه"، دو عامل اصلی و كليدی است كه موجب خنثی شدن همه توطئه ها، ترفندها و مكر دشمنان خواهد شد.

 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 16:8 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید به مناسبت هفته کارگر:


حمایت از تولید ملی و حرکت ملی به سمت مصرف تولیدات داخلی بصورت جدی دنبال شود/

در برنامه ریزیها معیشت طبقه ضعیف مورد توجه قرار گیرد/

تبیین ویژگی‌های ضروری برای رئیس‌جمهور آینده

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از كارگران و فعالان بخش تولید و جمعی از كارگران نمونه و برتر ، با اشاره به نیاز كشور برای خلق حماسه و حركت جهشی بزرگ در عرصه های اقتصادی و سیاسی ، موضوع انتخابات را مهم  و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و با توصیه مؤكد به كاندیداهای احتمالی برای ارزیابی صحیح  از توانایی های خود و همچنین جایگاه اجرایی كشور تأكید كردند: 

         *می توانید بیانات این دیدار را دانلود کنید*

 

 
 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 16:12 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 رهبر معظم انقلاب درگذشت آقای فردی نویسنده متعهد و مجاهد را تسلیت گفتند

 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت نویسنده‌ی پیشكسوت ادبیات انقلاب آقای امیرحسین فردی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:

بسمه تعالی
درگذشت تأسف‌بار هنرمند و نویسنده‌ی متعهد و مجاهد آقای امیرحسین فردی رحمة‌الله‌علیه را به همه‌ی اصحاب ادبیات و هنر انقلاب و به خانواده و بازماندگان و یاران همراه ایشان تسلیت عرض می‌كنم.
این هنرمند مؤمن و سخت‌كوش از پیشكسوتان در عرصه‌ی فعالیت‌های ادبی دوران انقلاب و از بنیان‌گذاران هسته‌های جوانان هنرمند انقلابی و در شمار برجستگانی بود كه نهال پرطراوت هنر انقلاب را در برابر دشمنان عنود و همراهان سست عنصر، با انگیزه و ایمان راسخ خویش پاسداری كردند و به شكوفایی و باروری امروز رساندند.
رحمت خدا بر او و بر تلاش صادقانه‌اش.
سیدعلی خامنه‌ای
۷ اردیبهشت ۱۳۹۲

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 15:53 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

پیام رهبرمعظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله :

 

حاج شیخ غلامرضا رضوانی؛رحمه الله علیه

 

درپی درگذشت فقیه بزرگوار آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا رضوانی رحمة‌الله‌علیه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیام تسلیتی صادر كردند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت فقیه بزرگوار آیت‌الله آقای حاج شیخ غلامرضا رضوانی رحمة‌الله‌علیه را به بازماندگان محترم و به همه‌ی ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت میگویم. این عالم جلیل از شاگردان مورد اعتماد حضرت امام خمینی و متكفل مسئولیتهایی از جمله در شورای نگهبان بودند و خدمات ایشان در تعامل با دستگاهها برای تبیین نظرات فقهی شورای نگهبان مشمول عنایت و قبول حضرت احدیت و موجب رضوان الهی است، ان شاالله.
از خداوند متعال علو درجات این روحانی عالی‌مقام را مسألت مینمایم.
سید علی خامنه‌ای
۳۱ فروردین

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 16:55 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه