اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

رسانه صهیونیستی جروزالم پست در گزارش امروز (شنبه) خود از تظاهرات علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر صهیونیست‌ها، در سرزمین‌های اشغالی پس از اندکی وقفه خبر داد.

بنا بر اعلام این خبرگزاری ساکنان صهیونیست سرزمین‌های اشغالی امروز برای اولین‌بار پس از انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی، با حضور در پل‌ها و تقاطع‌ها اعتراض خود علیه فساد اقتصادی نتانیاهو را ابراز کردند.

این تظاهرات قرار است در ادامه در مقابل محل اقامت نتانیاهو در خیابان بالفور انجام شود.

چندی پیش، رئیس رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به‌دلیل داشتن رأی بیشتر مأمور تشکیل کابینه کرد. او ۲۸ روز فرصت دارد تا ائتلاف لازم برای حداقل ۶۰ کرسی «کنست» را ایجاد کند و کابینه را تشکیل دهد. نتانیاهو هنوز نتوانسته است کابینه ائتلافی را با دیگر احزاب تشکیل دهد.

حزب لاپید در واکنش به تصمیم رئیس رژیم صهیونیستی، محول کردن تشکیل کابینه جدید به نتانیاهو را شرم‌آور و «لکه ننگی برای اسرائیل» دانست.

محاکمه نتانیاهو سال گذشته آغاز و به‌تازگی دوباره ازسر گرفته شد. وی با رد همه اتهامات علیه خود می‌گوید قربانی بگیروببندی است که توسط رسانه‌های مخالف، پلیس و دادستان‌ها سازماندهی شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۳ پرونده فساد به «فریبکاری، خیانت در امانت و رشوه‌خواری» متهم شده است. نتانیاهو رهبر حزب راست‌گرای افراطی لیکود است. پس از وارد شدن اتهامات به وی، احزاب مخالف خواستار استعفای وی از سمتش شدند.

 

 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:43 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

چند روز پیش بود که فرداد فرحزاد، مجری سابق BBC فارسی و مجری کنونی شبکه اینترنشنال در گفت‌وگویی عنوان کرد: «من به دنبال منافع هیچ کشوری از جمله ایران نیستم و برایم اهمیتی ندارد. برای من فقط پول مهم است.»

حالا به فاصله کمی از این گفتگو و افشای بی‌ارزش بودن مخاطبان برای این رسانه‌ها، BBC فارسی هم نشان داد که برای مخاطبانش هیچ ارزشی قائل نیست؛ این موضوع را می‌توان در پوشش اخبار روز گذشته این رسانه انگلیسی جستجو کرد.

 

دهن کجی BBC به مخاطبان/ همسر ملکه انگلیس ادعا‌ها را زیر سؤال برد

 

روز گذشته و پس از اعلام خبر فوت شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه انگلیس در سن ۹۹ سالگی، BBC فارسی صحنه عرض ارادت به خاندان سلطنتی انگلیس شد. به طوری که از بعداز ظهر روز گذشته (جمعه) تا امروز صبح هیچ پست اینستاگرامی غیر از موضوع مرگ فیلیپ منتشر نکرد و در اقدامی غیرحرفه‌ای‌تر، بخش نظرات مردمی درباره این اخبار را هم مسدود کرد تا مخاطبان اجازه هیچ‌گونه اظهار نظری نداشته باشند.

 

دهن کجی BBC به مخاطبان/ همسر ملکه انگلیس ادعا‌ها را زیر سؤال برد

 

در تلگرام بخش فارسی BBC فارسی هم رویه مشابهی در پیش گرفته شد و از ساعت ۱۶ تا بامداد روز بعد هیچ خبری غیر از فوت شاهزاده فیلیپ منتشر نشد.

حتی ۳ خبر اول مشروح اخبار شب گذشته تلویزیون BBC فارسی هم به مرگ فیلیپ اختصاص داشت و و ۱۰ دقیقه آخر را هم به فوت این عضو خاندان سلطنتی انگلیس اختصاص داد.

جالب آنکه BBC فارسی پس از بالاگرفتن انتقاد‌ها به این نحوه پوشش خبری، بدون اینکه تغییری در رویه‌اش ایجاد کند، توضیحاتی ارائه داد که همان توضیحات هم جنجال برانگیز شد. BBC فارسی ادعا کرده: اخبار خانواده سلطنتی چند میلیارد مخاطب دارد و آن‌ها اندازه تمام رسانه‌های جهان این رویداد را پوشش دادند. همچنین این رسانه انگلیسی نوشته این نوع پوشش خبری فوت فیلیپ به دلیل پاسخ مثبت دادن به خواسته مردمی است که است که با پول مالیاتشان بودجه BBC تامین می‌شود.

 

دهن کجی BBC به مخاطبان/ همسر ملکه انگلیس ادعا‌ها را زیر سؤال برد

 

اما BBC فارسی توضیح نداد که خبر فوت همسر ملکه انگلیس برای مخاطبان فارسی زبانش اعم از ایرانی، افغانستانی، تاجیکستانی و ... چه اهمیتی دارد و اگر هدفش، توجه به مالیات‌دهندگان است چرا اخبار اعتراضات مردم انگلیس به سیاست‌های این کشور، هیچ جایگاه قابل توجهی در بخش فارسی این رسانه ندارد.

همچنین BBC فارسی که مدعی آزادی بیان است توضیح نداد که چرا بخش کامنت‌هایش را مسدود کرده و اجازه اظهارنظر به مخاطبانش را نمی‌دهد.

باید از BBC فارسی که مدعی اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع است، پرسید که آیا از روز گذشته تا کنون هیچ اتفاق مهمی در ایران و جهان رخ نداده که ارزش انتشار و پوشش خبری داشته باشد؟

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:40 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

یکی از ناامیدکننده‌ترین جنبه‌های ویندوز سهولت راه اندازی بسیاری از برنامه‌های کاربردی مانند Adobe Acrobat، iTunes و Spotify به محض ورود به ویندوز است، حتی اگر نیازی به استفاده از آن‌ها نباشد. انواع خاصی از برنامه‌ها وجود دارد که ممکن است بخواهید به طور خودکار باز شوند مانند آنتی ویروس و نرم افزار وب کم. با این حال، بسیاری از برنامه‌ها بعد از روشن شدن شروع به کار می‌کنند، حافظه و منابع را مشغول کرده و به طور بالقوه عملکرد رایانه را مختل می‌کنند.

 

مدت‌هاست که ویندوز راهی برای مشاهده و غیرفعال کردن برنامه‌های خود راه اندازی شونده به کاربران ارائه می‌دهد. در نسخه‌های قدیمی ویندوز، شما می‌توانید ابزار پیکربندی سیستم (msconfig) را مشاهده و راه اندازی خودکار برنامه‌هایی که با آغاز ویندوز شروع به کار می‌کنند را متوقف کنید. در ویندوز ۱۰، از صفحه تنظیمات یا Task Manager استفاده می‌کنید. در ادامه نحوه برخورد با برنامه‌های راه اندازی خودکار آمده است.

برنامه‌های راه اندازی را در تنظیمات ویندوز غیرفعال کنید

تنظیمات> برنامه ها> راه اندازی را باز کرده تا فهرستی از همه برنامه‌هایی را که می‌توانند به طور خودکار راه اندازی شوند مشاهده و تعیین کنید کدام یک باید غیرفعال شود. سوئیچ وضعیت روشن یا خاموش نشان می‌دهد آیا برنامه‌ای در حال حاضر در برنامه راه اندازی شما است یا خیر. برای غیرفعال کردن یک برنامه، سوئیچ آن را خاموش کنید.

چگونه می توان برنامه های ویندوز 10 را هنگام راه اندازی متوقف کرد؟

یک برنامه را می‌توان با یکی از چهار شاخص تأثیر مختلف برچسب گذاری کرد: عدم تأثیر، تأثیر کم، تأثیر متوسط ​​یا تأثیر زیاد. این شاخص‌ها تاثیری که یک برنامه راه اندازی بر پردازنده و درایو دیسک رایانه شما در هنگام راه اندازی می‌شود را اندازه گیری می‌کند. هرچه نشانگر تأثیر بالاتر باشد، بارگیری برنامه بیشتر طول می‌کشد و در نتیجه مدت زمان لازم برای شروع کامل ویندوز افزایش می‌یابد.

در بررسی برنامه‌هایی که باید از برنامه راه اندازی مجدد خارج شوند، به برنامه‌هایی که دارای رتبه بالا و متوسط ​​هستند نگاه کنید، زیرا غیرفعال کردن آن‌ها بیشترین تأثیر را در افزایش سرعت سیستم در هنگام راه اندازی خواهد داشت. غیرفعال کردن  برنامه‌هایی که به عنوان Low Impact یا No Impact نامیده می‌شوند تأثیری کم در زمان راه اندازی خواهد داشت، اما این کار هنوز هم ارزش دارد، زیرا غیرفعال کردن آن‌ها می‌تواند حافظه RAM را آزاد کند.

برنامه‌های راه اندازی را در Task Manager غیرفعال کنید

مرور برنامه‌های راه اندازی خود از طریق Task Manager به شما امکان می‌دهد راحت‌تر درباره هر یک از آن‌ها بخوانید تا غیرفعال کردن آن را ارزیابی کنید. بر روی هر قسمت خالی از نوار وظیفه در ویندوز ۱۰ راست کلیک کنید. از منوی باز شده، روی دستور Task Manager کلیک کنید.

چگونه می توان برنامه های ویندوز 10 را هنگام راه اندازی متوقف کرد؟

در پنجره Task Manager، روی برگه Startup کلیک کنید. فهرستی از همه برنامه‌هایی را مشاهده می‌کنید که با هر بار روشن شدن ویندوز به طور خودکار راه اندازی می‌شوند. برخی از برنامه‌ها را به احتمال زیاد تشخیص خواهید داد؛ اما برخی ممکن است ناآشنا باشند. چالش در این قسمت پیدا کردن مواردی است که در هنگام روشن شدن ویندوز نیازی به راه اندازی ندارند.

چگونه می توان برنامه های ویندوز 10 را هنگام راه اندازی متوقف کرد؟

به طور پیش فرض، فهرست باید بر اساس نام مرتب شود، اما شما می‌توانید بر روی عناوین ضربه بزنید تا فهرست بر اساس ناشر نرم افزار، وضعیت راه اندازی و تأثیر راه اندازی مرتب شود.

به پایین فهرست بروید تا ببینید کدام برنامه‌ها فعال یا غیرفعال هستند و تأثیر غیرفعال کردن برنامه‌ای را که به طور خودکار شروع به کار می‌کند را بررسی کنید. علاوه بر شاخص‌های None، Low، Medium و High، یک برنامه می‌تواند به عنوان Not نامگذاری شود، این بدان معنی است که تأثیر راه اندازی هنوز آنالیز یا ثبت نشده است.

چگونه می توان برنامه های ویندوز 10 را هنگام راه اندازی متوقف کرد؟

برای اینکه بخواهید یک برنامه را با استفاده از Task Manager از دنباله راه اندازی خارج کنید، روی آن کلیک راست کرده و گزینه غیرفعال کردن را انتخاب کنید. پس از غیرفعال کردن برنامه، رایانه را مجدداً راه اندازی کرده و سپس مطمئن شوید که ویندوز می‌تواند بدون اجرای برنامه در هنگام راه اندازی روشن شود.

درباره یک برنامه تحقیق کنید

اگر نمی‌توانید برنامه خاصی را با نام آن شناسایی و پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و ورودی Properties را انتخاب کنید. با این کار پنجره File Properties باز می‌شود که ممکن است جزئیات بیشتری درباره آن را فاش کند.

چگونه می توان برنامه های ویندوز 10 را هنگام راه اندازی متوقف کرد؟

اگر مطمئن نیستید که آیا باید هنگام راه اندازی یک برنامه خاص را غیرفعال کنید یا نه، روی آن کلیک راست کرده و جستجوی آنلاین را انتخاب کنید. Windows برای آن برنامه جستجوی Bing را در مرورگر وب شما انجام می‌دهد. سپس می‌توانید برای یافتن اطلاعات و مشاوره در مورد ممنوع بودن راه اندازی برنامه، در نتایج جستجو کنید. هدف نهایی باید استفاده از وضعیت Startup Impact همراه با اطلاعاتی باشد که از طریق جستجوی وب پیدا می‌‌شود تا برنامه‌های مناسب را برای غیرفعال کردن انتخاب کنید.

چگونه می توان برنامه های ویندوز 10 را هنگام راه اندازی متوقف کرد؟

برنامه‌های مدیر

اگر فکر می‌کنید منابع موجود در ویندوز ۱۰ کافی نیست، می‌توانید با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث مختلف، موارد بیشتری را برای بررسی مجدد جستجو کنید.

چگونه می توان برنامه های ویندوز 10 را هنگام راه اندازی متوقف کرد؟

برنامه AutoRuns 

این قابلیت یک گزینه رایگان برای کاربران است که نه تنها برنامه‌های راه اندازی، بلکه برنامه‌های افزودنی مرورگر، کار‌های برنامه ریزی شده، خدمات، درایور‌ها و موارد دیگر را نیز نشان می‌دهد. اگر شما نمی‌خواهید یک برنامه ضروری و مهم را غیرفعال کنید و می‌خواهید همه چیز را درباره برنامه‌های نام برده بدانید، AutoRuns یک مدیر راه اندازی قدرتمند و موثر است.

چگونه می توان برنامه های ویندوز 10 را هنگام راه اندازی متوقف کرد؟

برنامه Starter

یکی دیگر از ابزار‌های رایگان Starter است که تمام برنامه‌ها، فرآیند‌ها و خدمات راه اندازی را نشان می‌دهد. می‌توانید همه موارد را مشاهده کنید یا فهرست را با استفاده از مکان پوشه یا رجیستری محدود کنید. قبل از غیرفعال کردن برنامه‌ها، می‌توانید پارامتر‌های آن را ویرایش کرده تا نحوه و زمان راه اندازی آن را کنترل کنید. همچنین می‌توانید آن را مستقیماً از Starter راه اندازی کنید تا دقیقاً ببینید چه کاری انجام می‌دهد. استارتر حتی به شما امکان می‌دهد ظاهر، طرح و ویژگی‌های نرم افزار را تغییر دهید.

چگونه می توان برنامه های ویندوز 10 را هنگام راه اندازی متوقف کرد؟

برنامه Startup Delayer

نسخه رایگان Startup Delayer ترفند‌های معمول مدیریت راه اندازی را ارائه می‌دهد. برای مشاهده ویژگی‌های این برنامه، روی آن کلیک راست کرده، آن را راه اندازی کنید تا ببینید چه کاری انجام می‌دهد، برای اطلاعات بیشتر در Google یا Process Library جستجو کرده، آن را غیرفعال کنید یا به تأخیر بیاندازید.

اگر تصمیم دارید برنامه را به تأخیر بیندازید، می‌توانید مدت زمان انتظار تا زمان شروع آن را کنترل کنید تا از بارگیری همزمان چندین برنامه جلوگیری شود. با به روزرسانی به نسخه پولی، شما توانایی برنامه ریزی دقیق زمان شروع برنامه‌های خاص را نیز پیدا می‌کنید.

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:38 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

واتساپ

 

مدت نسبتا طولانی است که شرکت فیسبوک قابلیت وضعیت یا status را به پیامرسان واتساپ اضافه کرده است. این قابلیت چیزی شبیه به همان بخش استوری اینستاگرام است و پس از 24 ساعت از بین می‌رود. این بخش صرفا برای نشان داده وضعیت فرد در یک روز طراحی شده است و چیزی مانند پست یا مطالبی که برای طولانی مدت در فضای مجازی منتشر می‌شوند، نیست.

فیسبوک برای این بخش از پیامرسان واتساپ نیز قابلیت‌های خاصی را در نظر گرفته است که از میان آن‌ها می‌توان به امکان مسدود کردن برخی افراد برای مشاهده استاتوس‌های منتشر شده اشاره کرد. گفتنی است شرکت فیسبوک درباره این قابلیت اعلام کرده است که تمامی استاتوس‌های منتشر شده از سوی افراد پیش از انتشار در فضای واتساپ رمزگذاری می‌شوند و پس از 24 ساعت نیز با حذف رمزگذاری از واتساپ حذف می‌شود. گفتنی است یکی دیگر از دلایل واتساپ در این رابطه احتمال تغییر در وضعیت و شرایط کاربر ارسال کننده استاتوس اعلام شده است.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:36 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

کلاب هاوس

 

هکرها تمرکز بسیار زیادی روی شبکه‌های اجتماعی گذاشته‌اند و در یک هفته اخیر موفق به دسترسی به اطلاعات سه شبکه اجتماعی بزرگ شده‌اند. اوایل هفته گذشته بود که اطلاعات 533 میلیون کاربر فیسبوک توسط هکرها به سرقت رفت و چند روز بعد اعلام شد که هکرها توانسته‌‎اند به اطلاعات کاربری 500 میلیون کاربر شبکه اجتماعی لینکدین دسترسی پیدا کنند و این موضوع باعث نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. اما ظاهرا نگرانی کاربران درست از آب درآمده و چند ساعت پیش اعلام شد که هکرها توانستند به اطلاعات 1.3 میلیون کاربر شبکه اجتماعی نوپای Clubhouse دسترسی پیدا کنند.

ظاهرا اطلاعات هک شده به صورت زنده و در لحظه در یک انجمن که متشکل از هکرهای بسیار بزرگ است، منتشر شد. طبق اخبار منتشر شده اطلاعات منتشر شده از کاربران شامل نام، آیدی افراد و برخی از اطلاعات مهم مربوط به پروفایل آن‌ها است.

 

سکوت مسئولان کلاب هاوس درباره هک شدن این شبکه اجتماعی

مسئولان شبکه اجتماعی کلاب هاوس به سوال خبرنگاران درباره هک شدن این شبکه اجتماعی پاسخ نداد و فعلا سکوت کرده است. اطلاعات منتشر شده از حساب کاربری افراد در صورتی که در معرض دید سایر افراد قرار بگیرد می‌تواند مواردی مانند فیشینگ یا سرقت اطلاعات مربوط به هویت افراد را به دنبال داشته باشد.

این شبکه اجتماعی در ماه مارس و به صورت دعوتنامه‌ای و صرفا برای سیستم عامل Ios راه اندازی شد و شرکت سازنده آن اعلام کرد که از نصب کلاب هاوس روی سیستم عامل اندروید خودداری کنند چرا که نسخه‌های عرضه شده برای این سیستم عامل اصلا امن نیستند.

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:31 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif «علاج مسائل کشور پافشاری بر همین مسائل انقلابی و شعارهای انقلابی و راه انقلابی است.»  ۰۴/۰۷/۱۳۹۸ این جمله‌ی رهبر انقلاب خط روشنی را در فهم مسائل کشور و انتخاب رویکرد و مسیر صحیح در اختیار ما می‌گذارد: «پایبندی به تفکر و روحیه و عمل انقلابی». اما انقلابیگری چه تعریفی دارد و شاخص‌های انقلابی بودن چیست؟ این تفکر و روحیه چه عرصه‌هایی برای ظهور و بُروز و عملیاتی شدن دارد؟ و این جهت‌گیری چه نتایج و ثمراتی در پی دارد؟


* انقلابیگری یعنی به توقّف راضی نشوید...
انقلابیگری در منظومه‌ی فکری و ارزشی انقلاب دارای تعریف روشنی است: «انقلابیگری برخلاف نظر و تبلیغ برخی‌ها، تندروی نیست بلکه انقلابیگری یعنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن.»   ۰۹/۰۴/۱۳۹۵ و در این نگاه «انقلابیگری به‌ این‌ نیست‌ که‌ ما آن‌ جایی که‌ نباید پرخاش‌ کنیم‌، بیخودی پرخاش‌ کنیم‌. انقلابیگری به‌ آن‌ است‌ که‌ ما مواضع‌ اسلامی و انقلابی را قاطعانه‌ و بدون‌ رودربایستی و مرعوب‌ شدن‌ و خام‌ شدن‌ در مقابل‌ برخی از چهره‌های امیدبخش‌ کاذب‌، حفظ کنیم‌.»  ۱۳۶۸/۰۵/۳۱ و انسان انقلابی، انسانی است «دارای سواد، دارای انضباط، دارای تدیّن، دارای حرکت، دارای عقل، خردمند.»   ۱۳۹۵/۰۷/۲۸ در این چارچوب «روحیه‌ی انقلابی یعنی ترس نداشته باشید، ملاحظه‌کاری نداشته باشید، محافظه‌کاری نداشته باشید؛ وقتی تشخیص دادید، عمل کنید، اقدام کنید؛ پیش بروید، به توقّف راضی نشوید.»   ۱۳۹۸/۰۲/۱۱  نکته‌ی مهم دیگر اینکه «گرایش‌ها و جهت‌گیری‌های انقلابی، واقعی و کاملاً روشن و واضح و مبتنی بر بیانات اماماست.»   ۱۳۹۴/۱۱/۱۴             

و این تفکر شاخص‌های مشخصی دارد: «شاخص اوّل، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب؛ شاخص دوّم، هدف‌گیری آرمانهای انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آنها... شاخص سوّم، پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی -که مهم‌تر از همه است- و استقلال امنیّتی؛ شاخص چهارم، حسّاسیّت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه‌ی دشمن و عدم تبعیّت از او... شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی است. این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشته باشد، قطعاً انقلابی است.»   ۱۳۹۵/۰۳/۱۴ البته باید دانست که «انقلابیگری با زبان نیست، با عمل است؛ عمل جلوتر از زبان بایستی انسان را راه ببرد.»   ۱۳۹۹/۰۵/۱۰


* الگوی انقلابیگری امام است
در میدان عمل نیز تفکر انقلابی و روحیه‌ی انقلابیگری دارای الگو است: «یکی از عناوین و اوصافی که درباره‌ی امام راحل عظیم‌الشّأن ما، کمتر به‌کار رفته است و کمتر از این عنوان استفاده کرده‌ایم، عبارت است از یک عنوان جامع که من این‌جور تعبیر میکنم: مؤمنِ متعبّدِ انقلابی... قدرتهای مادّی هم که نسبت به امام همواره غضبناک بودند، عصبانی بودند و البتّه می‌هراسیدند از امام بزرگوار، بیشتر به‌خاطر این صفت بود: صفت انقلابیگری امام؛ با این خصوصیّتِ او دشمن بودند.»   ۱۳۹۵/۰۳/۱۴ و در سطح دیگر نیز اسوه‌ای چون شهید سلیمانی تجسمِ عملیِ انسان انقلابی است که «بشدّت انقلابی بود. انقلاب و انقلابیگری خطّ قرمزِ قطعیِ او بود... ذوب در انقلاب بود.»   ۱۳۹۸/۱۰/۱۸


* مثبت؛ انقلابیّونِ منفی
با نگاهی به تاریخ انقلاب می‌توان «دوگونه انقلابی» را از هم تفکیک کرد: «از اوّلِ انقلاب دوگونه انقلابی داشتیم و انقلابیّون ما دو گونه نقش ایفا کردند. بعضی از انقلابیّون، انقلابیّونِ مثبت بودند؛ بعضی از انقلابیّون هم انقلابیّون منفی بودند. در اوایل انقلاب، انقلابىِ منفی به آن انقلابی‌ای میگفتیم که از میدان کار و تلاش و حرکت، آن‌جایی که دردسری داشت، عقب میکشید. انقلابی بود، اما انقلابىِ وجاهت‌طلب و راحت‌خواه... یک عدّه هم انقلابىِ مثبت بودند. حاضر بودند آبرویشان را هم خرج کنند. آن‌جایی که فکر میکردند وجودشان میتواند کمکی بکند، با همه وجود حاضر بودند... انقلابىِ منفی، خودش را از کار کنار میگیرد؛ اما اگر یک وقت کاری هم به دستش افتاد، مثل آدمهایی که هیچ کاری در دستشان نیست، حالت منفی‌بافی و شکل اپوزیسیون به خودش میگیرد؛ کأنّه در هیچ کاری مسؤولیت ندارد! انقلابىِ مثبت حتّی اگر هیچکاره هم باشد، خودش را مسؤولترین افراد میداند و وارد میدان میشود»   ۰۹/۱۲/۱۳۷۹

«انقلابی مثبت» انسانی است که با «مسئولیت‌پذیری» اهل «کار و تلاش و حرکتِ امیدوارانه» است و از «یأس و منفی‌بافی» به‌دور است. در این نگاه انقلابیگریِ حقیقی، همراه کردن نقد و اعتراض و مطالبه‌گری با ارائه‌ی راه‌حل و کار ایجابی است: «در اسلام هم نهی از منکر با امر به معروف همراه است، نهی از منکر همان اعتراض است، امر به معروف یعنی ارائه‌ی راه حل... بنابراین مطالبه‌گری را حتماً با ارائه‌ی راه حل همراه کنید.»   ۱۳۹۹/۰۲/۲۸


* انقلابیگریِ واقعی اینهاست...
در یک نگاه کلان «انقلاب تمام نمیشود، انقلاب استمرار دارد، انقلاب ادامه دارد، انقلاب متوقّف نمیشود. یک صیرورتی وجود دارد؛ صیرورت یعنی شدن، شدنِ دائم، تحوّل دائمی؛ در مسیر انقلاب یک صیرورت دائمی‌ای وجود دارد که این صیرورت دائمی، بتدریج آن آرزوهای بزرگ را، آن ارزشهای والا را، آن آرمانها را در جامعه تحقّق میبخشد.»   ۱۳۹۷/۰۳/۰۷  در مسیر این سیرِ تکاملی، عرصه‌های گوناگون و متنوعی برای حرکت انقلابی و فعالیت‌هایِ ایجابی سازنده «در بستر نظام اسلامی» وجود دارد. به‌عنوان مثال فعالیت در زمینه‌ی تولید ملی یک حرکت انقلابی است: «شعار جهش تولید به معنای واقعی کلمه یک شعار به تمام معنا انقلابی است... جهش تولید اگر بدرستی در کشور اتّفاق بیفتد هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور و هم علاوه‌ی بر آنها موجب اعتماد به نفْس ملّی میشود، موجب رضایتمندی عمومی مردم میشود، تضمین‌کننده‌ی امنیّت ملّی میشود.»   ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ یا در عرصه‌ای دیگر «فعّالیّتهایی که در مورد فضای سبز و درخت و گیاه و محیط ‌زیست و جنگل و بقیّه‌ی [این امور] انجام میگیرد، فعّالیّتهای دینی است، فعّالیّتهای انقلابی است.»  ۱۳۹۹/۱۲/۱۵

در نمونه‌ای دیگر اقداماتی از جنس «کمک مومنانه» و «مواسات» حرکت‌هایی انقلابی است: «این اطعامهای محرّم را هم که در آن ایّام بعضی از هیئات، بعضی از مردم که توانایی‌هایی دارند و نذری و اطعام و مانند اینها درست میکنند، میشود به این شکل کمک مؤمنانه به خانواده‌ها انجام داد. انقلابیگریِ به معنای واقعی کلمه اینها است؛ اینها جزو مسائل قطعی انقلابیگری است.»   ۱۳۹۹/۰۵/۱۰


* علاج مشکلات کشور
امروز کشور درگیر مشکلات مختلفی به‌خصوص در زمینه‌ی اقتصاد و معیشت مردم است. راه‌حل غلبه بر مشکلات همین تفکر و روحیه و عمل انقلابی است: «اگر می‌خواهیم مشکلات این کشور حل بشود، اگر می‌خواهیم این کشور عزّت پیدا کند، رفاه پیدا کند، کشوری بشود که از لحاظ پیشرفت‌های مادّی و معنوی و اخلاقی و فرهنگی الگو بشود، باید راه انقلاب را ادامه بدهیم؛ انقلاب، راه علاج منحصر این کشور بود و هست و در آینده هم خواهد بود.» ۱۳۹۵/۸/۲۶    و تجربه هم به‌روشنی نشان داده که: «هرجا به انقلاب تکیه کردیم، به روحیّه‌ی انقلابی تکیه کردیم، پیش رفتیم؛ هرجا از ارزشها کوتاه آمدیم، انقلاب را ندیده گرفتیم، از این گوشه‌اش زدیم، از آن گوشه‌اش زدیم... عقب ماندیم.»   ۱۳۹۵/۴/۵  

بر همین اساس است که «علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و جوان مؤمن است که میتواند کشور را از راه‌های دشوار عبور بدهد.»   ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ و برای بهبود اوضاع و حل مشکلات به رئیس جمهوری انقلابی نیاز داریم: «با عملکرد اُتوکشیده نمیشود کار کرد؛ با این همه مسائل اساسی‌ای که در کشور وجود دارد، یک حرکت جهادی و انقلابی لازم است.»   ۱۴۰۰/۰۱/۰۱

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:24 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

* شماره‌ی دویست‌ و هشتاد و سه هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «این ماه را از دست ندهید» منتشر شد.


* در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان، خط حزب‌الله در این شماره توصیه‌های رهبر انقلاب درباره اهمیت ماه رمضان و فرصت‌های بهره‌برداری معنوی از این ماه را بازخوانی کرده است.

* گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار سال ۱۳۷۸ با خانواده‌ی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، برای نخستین بار در این شماره‌ی خط حزب‌الله منتشر شده است.

* خط حزب‌الله سخن هفته‌ی این شماره‌ را به تعریف شاخص‌های انقلابیگری و اثرات آن اختصاص داده است.

* شماره‌ی این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم آزاد خشنود کوهنجانی تقدیم می‌شود.
 
برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
 
 
«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:22 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «از اوایل انقلاب تا وقت شهادت، حقّاً و انصافاً جز خیر از این مرد [شهید صیادشیرازی] چیزی ندیدیم. آنچه در میدانهای جهاد از او بروز کرد، کارهای بزرگی بود؛ هم در میدان جنگ و هم بیرون از میدان جنگ. چیزی که مهمّ است، این است که یک نفر علاوه بر جنگ با دشمنان، در جهاد با نفس هم پیروز شود.»

 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:21 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

این مستند را میتوانید از آپارات KHAMENEI.IR  نیز مشاهده و دریافت کنید
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی ۱۹ دی درباره‌ی گمانه‌زنی‌ها و مباحث جاری در فضای سیاسی کشور پیرامون رفتار جمهوری اسلامی در قبال برجام و وظایف آمریکا در این خصوص، گفتند «ما هیچ اصراری نداریم، هیچ عجله‌ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد؛ اصلاً مسئله‌‌ی ما این نیست که آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد. آنچه مطالبه‌ی منطقی ما و مطالبه‌ی عقلانی ما است، رفع تحریمها است؛ این حقّ غصب‌شده‌ی ملّت ایران است.» این جملات مواضعی بود که رهبر انقلاب آن را به عنوان «سخن پایانی و قطعی» جمهوری اسلامی اعلام کردند.

رهبر انقلاب در دیدار ۱۹ بهمن با فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با اشاره مجدد به این سیاست قطعی جمهوری اسلامی گفتند: «بایستی در عمل تحریمها را لغو کنند و ما راستی‌آزمایی کنیم و احساس کنیم که درست تحریمها لغو شده، آن وقت ما هم به این تعهّدات برجامی برمیگردیم؛ این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتّفاق مسئولان کشور هم هست و از این سیاست بر نخواهیم گشت.»

در ماه‌های اخیر با توجه به اظهارات و موضع‌گیری‌های داخلی و بین‌المللی درباره‌ی مسئله تحریم‌ها و برجام، این سیاست چندین بار از سوی رهبر انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است که تازه‌ترین آن مربوط به سخنرانی نوروزی در ابتدای سال ۱۴۰۰ میشود.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در پرونده‌ی «حرف قطعی» موضع جمهوری اسلامی در زمینه‌ی تحریم‌ها و برجام در گفت‌وگو با دکتر محمدباقر قالیباف، دکتر محمدجواد ظریف، دکتر علی‌اکبر ولایتی، دکتر علی لاریجانی، دکتر سعید جلیلی، دکتر علی‌اکبر صالحی و دکتر کمال خرازی، مواضع جمهوری اسلامی را در این زمینه تبیین کرده و این مجموعه در قالب مستند حرف قطعی منتشر شده است.

 
مستند | حرف قطعی

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:18 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با نامگذاری سال ۱۴۰۰ به سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، رفعِ «موانع تولید» را زمینه‌ساز «جهش تولید» دانستند و تأکید کردند که تحقق این موضوع، منافع و دستاوردهای مهمی را برای اقتصاد ملی و معیشت مردم خواهد داشت.
 
«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ سه شنبه 17 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:30 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای: مسئله‌ی اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنند. مسئله اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنند. در این سه چهار سال اخیر مدام گفتیم تحریم [اگر] برداشته بشود, مثلاً فرض کنید این جوری میشود... این «اگر اگرها» اقتصاد را معطّل و سردرگم نگه میدارد و این ضرر بزرگی است.

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ سه شنبه 17 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:18 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی از رهاکردن فضای مجازی گلایه و بر مدیریت آن تأکید کردند. در پی این بیانات برخی از مهم‌ترین توصیه‌ها و تذکرات رهبرانقلاب درباره مسائل حکمرانی و مدیریت فضای مجازی بازخوانی میشود.

* قوی شدن در فضای مجازی برای کشور حیاتی است
قوی شدن کشور جزو هدفهای ما است... ابعاد قوّت ابعاد وسیعی است... امروز قوّت در فضای مجازی حیاتی است؛ امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسانها است در همه‌ی دنیا؛ و قوّت در این [زمینه] حیاتی است. ۱۳۹۹/۱/۰۳

* آرایش جنگی بگیرید
امروز دشمنان از لحاظ فضای مجازی، دارند برنامه‌ریزی میکنند برای اینکه از این طریق به کشور ضربه بزنند... از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه‌ی بخشهای مختلف. ۱۳۹۸/۲/۱۱

* مرکز ملی فضای مجازی باید تصمیم‌گیری فعال داشته باشد
شورای عالی فضای مجازی وظیفه دارد مرکز ملّی فضای مجازی کشور را ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم‌گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و محتوایی در چارچوب مصوّبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد. ۱۳۹۰/۱۲/۱۷

* کشورهای قدرتمند در فضای مجازی خط قرمز دارند
قوی‌ترینِ کشورها، در این زمینه‌ها در [فضای مجازی] خطّ قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزام‌شده‌ی از سوی آمریکا و دستگاه‌های پشت سر و پشت صحنه‌ی این قضیّه را راه نمیدهند؛ کنترل میکنند. ما هم باید کنترل کنیم؛ این کنترل کردن معنایش این نیست که ما ملّت را از فضای مجازی محروم کنیم. ۱۳۹۶/۰۳/۲۲

* سرعت اینترنت را در جایی که به ضرر کشور نیست افزایش دهید
امروز بهمنی از گزاره‌های درست و نادرست دارد روی سر مراجعین اینترنت ما فرود می‌آید؛ ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای و اصول مسلّمه‌ی ما است، به‌وسیله‌ی کسانی‌ که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ نه. کاری کنید که از منافع و سودها و بهره‌های فضای مجازی همه بتوانند استفاده کنند، سرعت اینترنت را افزایش هم بدهید امّا در آن چیزهایی که به ضرر کشور شما، جوان شما و افکار عمومی شما نیست. ۱۳۹۶/۳/۲۲

* تحقق شبکه ملی اطلاعات زمانبندی لازم دارد
شبکه‌ی ملّی اطّلاعات اجزائی دارد، این اجزا باید در زمان‌بندی‌های مشخّص تحقّق پیدا کند؛ آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند، از زمان‌بندی‌ها عقبند؛ یا سیاستهای اصولی‌ای در زمینه‌ی پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است.   ۰۲/۰۶/۹۹

* رها کردن فضای مجازی افتخار ندارد
متأسّفانه در فضای مجازی کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است. همه‌ی کشورهای دنیا روی فضای مجازی خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این افتخار ندارد. فضای مجازی را بایستی مدیریّت کرد. ۱۴۰۰/۰۱/۰۱

* نباید مردم را بی‌پناه رها کنیم
فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند این فضا را... هدایت و مدیریّت میکنند. ما نمیتوانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم. ۱۳۹۹/۰۶/۰۲

* تاکید مکرر بر تشکیل شبکه ملی اطلاعات
آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند و عوامل مسلّط بین‌المللی در این زمینه‌ها بشدّت فعّالند. از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل داده‌ها و امثال گوناگون؛ هزاران کار دارد انجام میگیرد روی فضای مجازی. برای خاطر این است که بنده روی مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات این‌ همه تأکید میکنم. این شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملّی فضای مجازی که تشکیل داده‌ایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیم‌گیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد. ۱۳۹۹/۰۶/۰۲

* در زمینه شبکه ملی اطلاعات کوتاهی شده است
در مسئله‌ی فضای مجازی، آنچه از همه مهم‌تر است، مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات است. متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده. اینکه ما به‌عنوان اینکه نباید جلوی فضای مجازی را گرفت، در این زمینه‌ها کوتاهی کنیم، این مسئله‌ای را حل نمیکند و منطق درستی هم نیست... کشورهایی که شبکه‌ی ملّی اطّلاعات درست کرده‌اند و [فضای مجازی را] کنترل کرده‌اند به نفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند. ۱۳۹۶/۳/۲۲

* از زیانهای آموزش مجازی مراقبت کنید
یک نکته زیانهایی است که احتمالاً در آموزش مجازی وجود دارد... بایست مراقبت کنید تا این موجب این نشود که جوانها وارد فضای بی ‌بند و بار و رهای اینترنت بشوند و سرشان گرم بشود به یک چیزهای دیگری که هم از لحاظ اخلاقی، هم از لحاظ اعتقادی خطرهای بزرگی برای اینها دارد. ۱۳۹۹/۶/۱۱

* دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید
 ما در زمینه‌ی تولید محتوا نمیتوانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش می‌آید... باید بنشینید روی این مسأله -تولید محتوا- طراحی کنید، فکر کنید. ما البته جوانهای خوشفکر متدین داریم، افراد به دردبخوری برای تولید محتواهای اجتماعی داریم، حوزه‌های علمیه را داریم که دستشان در این زمینه واقعاً باز است. بعضی از دانشگاهی‌ها را داریم. البته بانکهای اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ما به این مسأله احتیاج داریم.    ۱۳۹۶/۱۱/۰۳،دیدار با اعضای شورایعالی فضای مجازی

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ سه شنبه 17 فروردين 1400برچسب:,

] [ 10:16 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه